4.5.16

Mengundi

24 tahun hidup tapi baru mendaftar mengundi.

Yeap, that's me. Masa previous PRU aku tak cukup umur lagi, that's why tak mendaftar-daftar sampailah ke hari ini. Kohkoh. Tak kisah lah kan janji dah settle mendaftar. At least berdaftar lah jugak kan compared to those yang tak nak berdaftar.

Kat mana aku mendaftar?
Aku pi daftar kat ruang legar FPM tu je uolls. Budak Puncak tahu la kan. Korang boleh pi mendaftar jadi pengundi hari ini. Actually dia orang buat 2 hari, semalam dengan hari ini. Senang citer, hari ini hari last lah kan. Alang-alang pi daftar tu boleh jugak pi kutip kupon kat booth SMF, sebelah tu ja.

Bagi aku bagus la dia orang buat macam ni. Even dua hari je tapi at least bila depa datang kat sini kita boleh terus daftar. Tak ada alasan lagi weh konon tak tahu nak daftar kat mana, tak reti daftar etc. Yang ni korang bagi je IC lepas tu dia orang uruskan semua benda. Kalau tak ramai orang, kejap je pun tunggu.

So, bila next PRU? Tahun 2017 ke 2018? Sis dah tak sabar nak mengundi ni even politik kat Malaysia ini pun macam apa dia dahhh tapi sis excited nak jalankan tanggungjawab ni. Haha.

Argh membebel je kan? Membebel pulak takdak point langsung. K lah, got to go. Need some rest tho, tadi baru settle berperang dengan Ujian Lisan Mandarin. Alhamdulillah, terima kasih Allah sebab permudahkan urusan ujian tadi. 

Till then, Assalamualaikum :)


P/S: Kalau ada mana-mana blogs yang follow aku tapi aku tak followback bagi tahu deh sebab baru perasan ada few blog yang aku tak followback. Maaf ^^

No comments:

Post a Comment

Big no for harsh words ^^ *throw hearts*
Arigato gozaimasu for the comment! *wink wink*