29.8.15

Minor vs. Elek

Selasa ini dah nak daftar kos untuk semester 4.

Tapi problemosnyo aku masih tak tahu nak ambil paper apa benda antara minor system sahaja ataupun elek Lib & Resource & System. Deng, senioritas (seniors actually), help me juseyooo ~ ~ Kalau ditanya kepada lecturer of course disuruh pilih minor System sebab apa? Sebab nanti Records dengan System link each other, nak dapat kerja pun senang. Bila interviewer tanya "You ambil apa dulu", jawab ja 

"Major in Records Management, Minor in Systems Management"

Kalau di tanya seniors pulak, of course akan ada yang jawab,

"Kalau nak jaga pointer, baik pilih elektif bla bla bla."

"Kalau rasa minat dengan system, boleh go on minor bla bla bla"

Ok, it is both tho in my situation; antara nak jaga pointer dengan minat terhadap system. Minat tu minat lag jugak tapi aku bukan yakin mana pun nak ambil minor system plus ada jugak paper Lib & Resource yang menarik perhatian aku macam Public Relation dengan apa entah nama paper lagi satu tu yang involve dengan budak-budak sekolah. Children guidance ke apa entah.

Aduhai, kenapa perlu ada elek minor bagai niii. Setakat ini pilihan aku still lagi minor system since sem 3 yang lepas dua-dua aku amek paper system. Sem 4 ini maybe in minor system lagi  sebab buat masa ini paper PC Maintenance dan juga Legal & Ethical akan jadi pilihan aku.

Sem 5 dengan 6 tak tahu lagi la macam mana, minor ka elek ka.

Haih.

Pening baq hang!

Btw, haghi ini 5 tahun anniversary perkenalan aku dengan Mektin kat FB. Kohkoh. Happy 5th Anniversary (gituuuuh) Mektin. Kahkahkah.

Till then. Adios senioritass!

polyvore

No comments:

Post a Comment

Big no for harsh words ^^ *throw hearts*
Arigato gozaimasu for the comment! *wink wink*