Wednesday 29 October 2014

Family Day I-Rec | Salam Rekod Menyapa @ Nur Lembah Pangsun

Assalamualaikummm!

Last weekend memang super duper ohsemm buat aku. Dapat join family day I-Rec kat Nur Lembah Pangsun memang satu peluang yang tak patut dilepaskan kooott. Memang tak menyesallll lah join family day ini even sakit-sakit badan bagai. Tak kisah janji puasss.




Sabtu | 25 Oktober 2014

Jam 07:00 pagi lagi kita oghang dah kena kumpul untuk dapatkan baju. Settle amek baju sekali dengan daftar, guaaaa laju je pi naik bas dengan geng part II yang lain. (Orang tengah excited nih okey, harap mengerti). Perjalanan ke sana ada dalam sejam lebih jugak lahh. Kita orang sempat tido berjemaah dulu kot dalam bas tu. Bila sampai sana aku dah macam,

"Wooooow. Tak sabar! Tak Sabar!"

Orait, sepatutnya pagi tu aku dengar ceghita ada explorace tapi disebabkan beberapa faktor yang aku sendiri tak tahu kenapa, pagi tu kami just 'santai-santai' dengar taklimat dari Abg Zaryn ke apa ntah namanya dan juga taklimat dari Pak Long. Pak Long ni bukan abang long kawasan ke apa ek tapi dia ni abong long yang in-charge untuk aktiviti kami terutama sekali untuk aktiviti jungle tracking tu. Settle dengan taklimat, pembahagian nama untuk penempatan pulak.

Bila cakap pasal penempatan ini pulak aku macam berbelah bagi. Kejap rasa nak marah, kejap rasa excited, kejap rasa seronok. Entahhh lah. Senang ceghita, yang duk se-area dengan khemah aku ni part 1 & part 2. Tapi tak paaa lah, benda dah lepas. Settle pembahagian penempatan, kita orang sempat rilek-rilek berselfie bagai dulu, makan tengah hari, solat zohor then berkumpul balik untuk mulakan aktiviti.



01:45 PM, sekali lagi berkumpul untuk pembahagian group. Secara ringkasnya, group 1-10 pi jungle tracking, group 11-19 buat explorace. Aku punya group NINETEEN, so group aku buat explorace dulu, esoknya tu baru naik jungle tracking. Explorace memang ohsemmm lah weyyy. Task kat setiap check point memang kaww kaww lah dan Alhamdulillah aku punya group member punya sporting gila-gila so cepat jugaklah kita orang settlekan misi kat setiap check point. Hasilnya, group NINETEEN menang tempat pertama game Explorace dengan catatan sejam berapa minit entahhh. Dah selesai explorace, kita bersiap-siap untuk program malam tu pulak.

-gambar explorace kita orang AJK takde huploadd pon. AJK hupload yang group 1-10 ajo-

09:30 PM, semua group berkumpul kat dataran Stadium Al-Hamra untuk persembahan group explorace, group 11-19. Sebenarnya kita orang diberi task untuk berlakon tapi bergantung atas tema yang dipilih masa kat last check point explorace. Tema group aku, 'lakonan tanpa suara'. Alhamdulillah lah, even story line agak klise, tapi dapat sambutan jugakkk lah. Haha. Well, thumbs up syehhh untuk main cast group kita orang, Ali (bukan nama sebenar), Nur & Abu (bukan nama sebenar).

Malam tu jugak dalam kol 12:00 AM, aktiviti still on dengan game yang diberi nama 'Katak Puru'. Apa lagi kalau bukan main tutup mata then jalan dalam gelap sambil diketuai oleh group leader dan diringini oleh faci kat sebelah kiri dan kanan. Game ini selesai dalam pukul 03:00 pagi. Yeapp, 03:00 PAGI. Pengisian yang dapat dari game Katak Puru ini lebih kurang macam kepercayaan kat leader kita and yeapp, aku percaya kat leader group NINETEEN sebab dia memang tiptop argh. Kan Ali kann? Haha. Next, tidoooo seenak-enaknya dalam khemah yang sejuk lagi nyamannn.








Ahad | 26 Oktober 2014

08:30 AM, dah settle mandi, makan, kami berkumpul kat 'padang' untuk jungle tracking dan untuk group kelmarin yang pi jungle tracking, dia orang pun dah siap sedia untuk explorace. Selesai briefing dari Pak Long dan abang sorang tu, kami mulakan perjalanan untuk jungle tracking. Aku dah lupaa ahh apa nama hutan yang kita orang jelajah tu. Ada dalam 3 jam jugaklah nak boleh sampai ke tempat air terjun tuhhh.

Pengalaman jungle tracking? Memang ohhhhsemmm! Biarpun sakit-sakit badan tapi memang puasssss hati. Pi jungle tracking laaaaaaagi ohsem daripada duk kat dalam khemah, tak buat pape. Grrrr, pleaselah. Baik tak payah datang family dayyy kalau taknak terlibat dengan aktiviti. Kan kan kan? Dear I-Rec, next time buat event jungle tracking lagi okehhhh!








October 29, 2014 / by / 0 Comments

No comments:

Post a Comment