12.3.14

Dugaan.

Bila tengah dalam kesusahan macam ni, kita patut pikir yang Allah sebenarnya nak uji kita dan berpikiran positif. Nak tengok samaada kita duk mengeluh dengan kesusahan yang ditimpa ataupun masih bersyukur walaupun ditimpa pelbagai dugaan. Semalam Kolej Jasmine takde air sampai nak kena pergi mandi kat kampus, bangun pagi ni pulak electric pun takde jugak. Dugaan Allah.. Kita terlalu bersenang dengan nikmat yang diberi oleh-Nya sampai bila ditimpa situasi macam ni pun kita cepat mengeluh. Aku, Alhamdulillah, sedikit sebanyak aku dah boleh adapt dengan situasi 'takde air' ini sebab aku memang mengalami situasi macam ni sejak zaman kat teknik lagi. Bezanya, kalau takde air kat teknik boleh balik kampung tapi kalau takde air kat sini, usahalah cari !

senjamendamaikan

No comments:

Post a Comment

Big no for harsh words ^^ *throw hearts*
Arigato gozaimasu for the comment! *wink wink*